Hogyan találhatod meg újra az egyensúlyod?

 

 

  • Elvesztetted az egyensúlyod a mindennapokban?
  • Úgy érzed állandó, krónikus fáradtság gyötör? Annyira túlterhelt vagy, hogy már nem bírsz vele?
  • Minden reggel úgy ébredsz, mintha egész éjjel egy kőfejtőben dolgoztál volna?
  • És ez a krónikus fáradtság csak rövid időkre “hagy magadra” napközben is?

Mit tehetnél ez ellen a szűnni nem akaró fáradtság ellen? Hogyan nyerhetnéd vissza újra az egyensúlyod?

Hogyan találhatod meg újra az egyensúlyod
Hogyan találhatod meg újra az egyensúlyod?

Pár lépés, amit már most megtehetsz a krónikus fáradtság ellen

A jelenlegi életmódunk: az óriási munkamennyiségek, a család, a közösségi kötelezettségek mind kiszívják belőlünk az energiát.

Időről időre előfordul ez velünk stressz helyzetekben, vagy a körülöttünk élő „nehéz emberek” miatt. Vagy azért, mert nem hagyunk időt magunknak arra, hogy újra feltöltődjünk. Csak megyünk, és megyünk, mert “újabb hegyeket kell odébb görgetnünk”, és nem állhatunk meg egy pillanatra sem pihenni.

Ha nincsenek komoly egészségügyi okai az állandó fáradtságnak, akkor vannak természetes módjai, hogyan növelhetjük az általános energiaszintünket.

Mindannyian úgy szeretnénk élni, hogy tele legyünk energiával.

Hogy megtehessük mindazt, amit csak szeretnénk, amire vágyunk.

Néhány természetes módszer, amellyel növelhetjük az általános napi energiaszintünket, és csökkenthetjük a krónikus fáradtságot:

  • Minden nap kerítsünk sort olyan elfoglaltságra is, amit örömmel, szenvedéllyel csinálunk (ez néha még a teljes szemléletünket, hozzáállásunkat is képes megváltoztatni).
  • Foglalkozzunk azokkal a dolgokkal, amelyek érzelmileg negatívan érintenek. Ezek a legnagyobb energiarablók, és a legtöbb stresszt okozzák. Napi szintű feloldásukhoz alkalmazhatunk valamilyen stressz csökkentő módszert a nyugalmunk visszaszerzése érdekében (meditáció, zenehallgatás, jóga, masszázs, EFT).
  • Ápoljuk jobban szeretetteljes kapcsolatainkat, miközben csökkentjük az „energiavámpírokkal” töltött időnket.
  • Teremtsünk napi 20-30 percet, amikor csak saját magunkra, a gondolatainkra, befelé figyelünk. Ilyenkor újulhat meg igazán a belső nyugalmunk.
  • Ha tehetjük minden nap együnk valamilyen nyers ételt (friss gyümölcsök, zöldségek, olajos magvak).
  • Amennyire tudjuk, csökkentsük a koffein bevitelt.
  • Megfelelő mennyiségű vizet igyunk mindennap (2-3 litert).
  • Amikor tehetjük, napozzunk (napi 15-30 percet) természetes napfényben.
  • Éjszakánként aludjunk 7-9 órát, és hetente 1-2-szer térjünk hamarabb nyugovóra.
  • Ha tehetjük, töltsünk időt a természetben.
  • Mozogjunk többet, hogy több endorfin szabaduljon fel a szervezetben.

 

Vizsgáljuk meg egyenként a feladatainkat:

  • Mik azok, amiket teljesen elhagyhatunk, mert senkinek nem fognak hiányozni?
  • Mik azok a feladatok, amikben segítséget kérhetünk másoktól?
  • Ha akadnak ilyenek, az csökkentheti a fáradtságot, és túlterheltséget, és az időt más, számunkra fontos dolgokra tudjuk fordítani (pl. alvásra).

Ilyenkor persze gyakran lelkiismeret furdalásunk támadhat, amiért egy-egy feladat ellátása elmarad. Érdemes azonban végiggondolni, milyen előnyökkel jár a családunk számára (és persze nem utolsósorban nekünk), ha ezeket a kötelező(nek látszó) feladatokat mégiscsak kihagyjuk az életünkből.

Figyelmeztető jelzéseket találhatunk ki magunknak, amelyek emlékeztetnek, amikor felvillan a túlterhelt gomb.

Ilyen lehet például:

  • Különböző testérzetek tudatosítása.

“Már megint megfájdult a nyakam, belenyilallt a hátamba, szét akar robbanni a fejem, nem látok tisztán ebben a helyzetben.”

  • Különböző gondolatok tudatosítása.

“Már megint! Nem hiszem el, hogy még ezt is nekem kell megcsinálnom! Miért nem képes senki segíteni nekem? Megint egyedül érzem magam. Ezt még meg KELL csinálnom!”

  • Különböző érzések tudatosítása.

“Egyedül vagyok. Kétségbe vagyok esve. Még mindig pörögnöm kell, pedig érzem, hogy már alig bírom, de majd elmúlik ez is.”

És ha felvillant a túlterhelt gomb:

  • Hagyd abba, amit éppen csinálsz.
  • Lazíts egy kicsit.
  • Ha nem áll módodban abbahagyni, akkor tudatosítsd magadban, hogy amilyen hamar csak tudsz, kis szünetet kell tartanod.
  • Lehet, hogy elég egy 5 perces pihenő ilyenkor, de lehet, hogy napok telnek el, amíg vissza tudsz térni ahhoz a munkához.
  • Amilyen gyakran csak tudod, alkalmazd az EFT -t. Ehhez ezen a linken találsz egy kis segítséget.

Vannak azonban helyzetek, amikor a fenti javaslatok sem tudnak a krónikus fáradtságon és túlterheltségen javítani

Ilyenkor érdemes újraértékelnünk a szakmai, és a személyes céljainkat.

  • Még mindig abba az irányba haladunk, ahova eredetileg indultunk?
  • Még mindig egyeznek a személyes céljaink (amiben tényleg sikeresek szeretnénk lenni), és a jelenlegi életvitelünk?
  • Vagy vannak olyan dolgok, célok, tevékenységek a jelenlegi életünkben, amelyek időközben elavulttá váltak számunkra?

 

Neked vannak kialakult, jól bevált stratégiáid a krónikus fáradtság kezelésére? Mit teszel, amikor igazán túlterhelt vagy?

És amikor már semmi nem működik, úgy érzed, nem tudsz megszabadulni a fáradtság okozta stressztől, és feszültségektől, még mindig itt vannak az Anyamentő Egyéni Foglalkozások, ahol tudok Neked segíteni, hogy egy csomó lelki tehertől megszabadulj, és végre felszabadultan élhesd az életed.