Hogyan tehetsz a maximalizmus ellen néhány egyszerű lépésben?

 

 

Úgy érzed, Te is a maximalizmus rabja vagy? Soha semmi nem elég jó? Vagy lehetett volna jobb is?
A tökéletesség ugyan nem elérhető, de mindig törekedni kell rá? Nem vagy soha elégedett azzal, amit csináltál, vagy amit a környezeted csinált?
Ha úgy gondolod, hogy Te is a maximalisták táborát erősíted, mit tehetsz ellene?
Mivel segíthetsz magadon, hogy megkönnyítsd a maximalizmus okozta terheid? Mielőtt még tönkremennél tőle?

1. A maximalizmus első jelei

  • Folyamatosan figyeld magadon a stressz, a félelem, a szorongás, és a pesszimizmus előjeleit.
  • Vedd észre, amikor magadról, vagy másokról éppen ítéletet alkotsz.
  • Vedd észre azokat a helyzeteket, amikor megpróbálod ellenőrzésed alá vonni az eseményeket, vagy az embereket.
  • Vizsgáld meg ezekben az esetekben a hatásodat másokra! Valóban azt éred el a viselkedéseddel, amit eredetileg szerettél volna? Jobban fognak tőle teljesíteni? Vagy te jobban fogsz teljesíteni?

2. Állítsd meg magad, mikor éppen tökéletes akarsz lenni, vagy a tökéletességre törekszel

  • Szakítsd meg a maximalista viselkedésed, mikor észreveszed magadon, hogy megint a csapdájába készülsz esni.
  • Amikor észreveszed magadon a fenti jelenségeket, egyszerűen csak állj meg, és hagyd abba.
  • Dicsérd meg magad minden alkalommal, mikor észreveszed magadon a maximalizmus jeleit.
  • Külön dicséret jár, amikor abba is tudod hagyni ezt a viselkedést.

3. Elég, ha a célod az “elég jó” elérése a tökéletes helyett

Az élet tökéletlen. Lehetetlen, hogy minden tökéletesen ideális legyen az összes ember összes pillanatában.

Tanuld meg “elveszteni” a nagyon magasra állított mércét úgy, hogy képes legyél megelégedni a “csak elég jóval” is. Ahelyett, hogy őrületbe kergetnéd magad a tökéletesség utáni lehetetlen hajszával.

4. Gyakorold az elfogadást

  • Tanuld meg, hogyan válj képessé elfogadni a helyzeteket körülötted olyannak, amilyenek.
  • Elfogadni az embereket olyannak, amilyenek.
  • Elfogadni magad olyannak, amilyen vagy. Különösen olyankor, amikor úgy érzed, hibát követtél el.

5. Próbálj meg lassítani

Használhatsz különböző meditációs, relaxációs technikákat.

Az EFT – vel még ennél is könnyebben megszakíthatod, enyhítheted, sőt meg is szüntetheted a tökéletességre törekvő magatartás mögött meghúzódó félelmeket, szorongást, és stresszt.

Hogyan? Itt találsz egy egyszerű leírást hozzá.

Hogyan tehetsz a maximalizmus ellen néhány egyszerű lépésben
Hogyan tehetsz a maximalizmus ellen néhány egyszerű lépésben?

6. Légy kedves magadhoz

A maximalizmus rabjai arról hírhedtek, hogy mennyit bántják magukat, és kemények önmagukkal szemben.

Ennek az ellentéte, ha jól bánsz magaddal.

Rendszeresen engedd meg magadnak az egyszerű örömöket, és biztosítsd az életed kiegyensúlyozottságát, az egészséggel teli életet.

7. Hogyan állapíthatod meg, hogy mennyire befolyásol a maximalizmus?

Válaszolj az alábbi kérdésekre, hogy ezek is segítsenek a fenti hat lépés fokozatos bevezetésében:

 

  1. Miket teszel, ami arra enged következtetni, hogy esetleg maximalista vagy?
  2. Hogyan befolyásol Téged a tökéletességre törekvésed?
  3. Hogyan befolyásol ez másokat?
  4. Mit tehetnél meg már ma, hogy csökkents a maximalizmusod mértékén?
  5. Kinek tennél jót vele, ha nem lenne Benned annyi maximalizmus, mint most, és egy kicsit lazábban tudnád kezelni az életet?

 

A fenti lépések közül szerinted melyiket a legnehezebb megtenni egy tökéletességre törekvő anyának?

Úgy érzed, egyedül nem tudsz eleget tenni a maximalizmus, és a tökéletességre törekvés megállítására?

Segítek Neked az Anyamentő Egyéni Foglalkozásokon.