Te is maximalista vagy?

 

Hogyan hátráltat a maximalizmus az életben?

  • Hogy Te nem is vagy maximalista?
  • Csak igényes?
  • Vagy egy “kicsit keményebb magaddal” a kelleténél?
  • Vagy egyszerűen csak “magasra teszed a mércét”?
  • Vagy szereted, ha a dolgok “megfelelően, szabályszerűen” készülnek el?

Tudod, ha a leveleid általában hibáktól mentesek, vagy ha azonnal észreveszed más szövegében a gépelési hibákat, ha gyorsan csalódott leszel, amikor egy új képességet tanulsz, és nem megy minden azonnal tökéletesen, akkor lehet, hogy mégis van közöd a maximalizmushoz.

Ha vacsorázni hívod a barátaidat, és mikor elmentek teljes kétségbeeséssel jut eszedbe, hogy a gyümölcsöt elfelejtetted nekik tálalni, akkor talán mégis maximalista lehetsz.

Ha valamit 96 %-on teljesítesz, és mégis csalódottnak érzed magad, az bizony a maximalizmus előszele…

De mit jelent a maximalizmus?

Persze senki nem szereti, ha megbélyegzik valamivel.

Ha mégis igaz lenne Rád, hogy maximalista vagy, ennek az az előnye, hogy egy bizonyos viselkedési mintára figyelmeztet Téged:

  • fájdalmat okozol magadnak,
  • és fájdalmat okozol másoknak is a környezetedben.

Hogyan befolyásolhat Téged a maximalizmus?

1. A maximalizmus természetes velejárója a mérhetetlen nagy stressz és szorongás

Egy biztos, ha egy kicsit is maximalista vagy, akkor hatalmas stressz, és nyomás alatt éled az életed.

Inkább gürcölsz, mint dolgozol. Sokkal bonyolultabbá teszed az életet, mint az feltétlenül szükséges volna.

2. A környezetedben élőket is nagy stressz alatt tartja ez a helyzet

Ha te feszültebb vagy valami miatt, akkor azt nem magányosan, egyfajta légüres térben teszed.

Mindenkire átragad, akivel csak érintkezésbe kerülsz: a kollégáidra, barátaidra, családodra, a háziállataidra, még az ártatlan járókelőkre is. Gondolj a családtagjaidra, akikkel összevesztél, vagy a lassú pénztárosra, aki felhúzott.

Ha ideges vagy, kevesen maradnak érintetlenek ettől az ébrenléted óráiban.

3. Könnyebben mondasz ítéletet mások felett

Lehet, hogy azt gondolod magadról, hogy nyitott, és türelmes vagy másokkal. És bizonyos mértékben valószínűleg ez igaz is. De ha egy kicsit is maximalista vagy, akkor valószínűleg része az életednek, hogy örökké összehasonlítgatod magad. És másokat is. És azt is, hogy hogyan végezték, vagy végezhették volna el jobban a dolgaikat.

Folyamatosan ítéleteket alkotsz magadról és másokról.

Különösen akkor, amikor az események menete eltér az elvárásaidtól.

4. A félelem, szorongás és idegeskedés örök társaid

Nyugtalan vagy. Aggódsz. Félsz, hogy hogyan fognak alakulni a dolgok.

Ennek azonban ára van fizikai, pszichikai, szakmai, és társadalmi értelemben is.

Gondolj azokra az emberekre, akik állandóan idegeskednek a környezetedben.

Mennyire egészségesek?

Mekkora örömöd telik abban, hogy velük töltsd az időd?

Gondolj rájuk úgy, mintha tükröt tartanának.

5. Általában pesszimista vagy

Mindig a legrosszabbra számítasz.

“Sosem érek a dolgaim végére, és ha mégis, akkor is szörnyen fogom csinálni.”

Ha negatív események történnek, akkor általában felnagyítod, és eltúlzod őket.

“Látod? Mondtam, hogy nem tudom megcsinálni. Szörnyen rossz vagyok ebben. Kész csőd vagyok. Igazi lúzer. Az egész életem egy nagy rakás…”

“Értéktelen vagyok.”

6. Kontroll mániás vagy

Rengeteg időt, és energiát töltesz azzal, hogy az események lehetséges eredményeit az ellenőrzésed alatt tartsd. Függetlenül attól, hogy van-e bármilyen ráhatásod az adott események végkimenetelére.

A nyugtalanságod és félelmeid egy része abból származik, hogy megkísérled a jövőt az ellenőrzésed alatt tartani.

Ez olyan, mintha tudattalanul abban hinnél, hogy ha “levezekled a bűneid” az aggódással, akkor majd minden jóra fordul.

7. Az elégedetlenség gyakori, és hosszan maradó vendég nálad

Ritkán vagy elégedett magaddal, és a körülményeiddel. Gyakoribb, hogy mindig az elégedetlenség győz Nálad.

Még akkor is, ha a dolgok fantasztikusan alakulnak, nagyon rövid ideig tudsz neki örülni.

Mindig gyorsan találsz valamit, amin tovább elégedetlenkedhetsz.

 

Téged hogyan szokott befolyásolni, ha nem minden úgy alakul, ahogy szeretnéd?

Szeretnél egy kicsit lejjebb adni a magas elvárásaidból, és igényeidből, mert ezt már nem sokáig győzöd így?

Érzed, hogy változtatnod kellene ezen a hozzáálláson, mert ez sem Neked, sem a családodnak nem tesz jót?

Szeretettel várlak az Anyamentő Egyéni Foglalkozásokon, hogy megszabadulhass az állandó elégedetlenségedtől.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek