10 mód, hogyan lehetsz boldogabb?


Mindannyian a békét és a boldogságot keressük. Sőt, ezt szeretnénk a leginkább elérni. Az egyetlen probléma: gyakran nem ott keressük, ahol meg is találhatnánk.

Képzeld el, ha állandóan boldog lennél, hogyan változna meg az életed?

Persze az állandó boldogság elérése illúzió. Mindenkinek vannak rosszabb, és jobb napjai.

  • De mégis hogyan érhetnénk el, hogy a jobb napokból több legyen?
  • Vagy a rosszabb napokon is könnyebb legyen a jó dolgokra fókuszálni?

Hat, különböző szakmában dolgozó brit kutató ezt vizsgálta. A kutatók között volt pszichológus, pszichoterapeuta, és közgazdász is.

A következő eredményekre jutottak:

Hogyan legyél boldogabb?
Hogyan legyél boldogabb?

1. Ültess el valamit, és tápláld. Ha egy növényt elültetsz, öntözöd, és táplálod, növekedni fog. Ha ugyanígy gondozod, és táplálod azt, ami érdekel téged, az is növekedni fog.
2. Minden nap végén tarts egy kis szünetet, és gondold végig, mi mindenért lehetsz hálás. Mindennap gondolj legalább 5 ilyen dologra.

 

 

Hogyan legyél boldogabb?
Hogyan legyél boldogabb?

3. Szakíts időt arra, hogy a pároddal (vagy valakivel, akit szeretsz) beszélgess. Minden héten legalább egy órára üljetek le beszélgetni. Ez az óra csak a tiétek legyen, külső megszakítások nélkül (telefon, internet, TV, gyerek).

4. Hívd fel azokat, akiknek megígérted, hogy felhívod őket. Vedd fel a kapcsolatot azokkal a barátaiddal, akikkel régen találkoztál, régen beszélgettél.

 

Hogyan legyél boldogabb?
Hogyan legyél boldogabb?

5. Törődj magaddal. Minden nap egy kicsit foglalkozz magaddal, hagyj magadnak időt rá, és élvezd, amivel foglalkozol. Légy jó magadhoz. Ez az egy kis gesztus magad felé növeli az önbizalmat, a pozitív gondolkodást, és a boldogságot!

6. Legalább naponta egyszer nevess egy jót. A nevetés jót tesz az egészségünknek is. Kutatások kimutatták, hogy a nevetés segít gyógyulni pl. a szívrohamon átesett embereknek. Kisebb valószínűséggel estek át következő szívrohamon, kevesebb gyógyszerre volt szükségük, és alacsonyabb volt a vérnyomásuk azoknak, akik hajlandóak voltak minden napjukban megkeresni, és megtalálni a humoros helyzeteket.

7. Végezz testgyakorlást. Tegyél kísérletet arra, hogy sétálj, fuss, ússz, vagy más testmozgást végezz háromszor fél órában egy héten. Garantált, hogy ettől csökkenni fog a stressz szinted, és jobban fogod magad érezni.

8. Mindennap mosolyogj rá, vagy köszönj egy idegennek. A mosolygás nemcsak annak jó, aki kapja, hanem annak is, aki adja.

9. Mennyi időt töltesz tévé nézéssel? A kutatások kimutatták, hogy a túl sok tévé nézéstől boldogtalanabbak leszünk. Tégy kísérletet arra, hogy felezd ezt az időt.

10. Minden nap tégy valami jót valaki mással, valaki másért.

 

Ha ezt a 10 módszert két hónapig folyamatosan alkalmazod, valami meg fog változni benned. Egy próbát megér, nem?

És, ha azt is szeretnéd tudni, hogyan tudsz magaddal törődni napi 10-15 percben úgy, hogy közben a feszültségeid is oldódnak, ha szeretnél hatékonyan megszabadulni a mindennapi stressztől, akkor május 17-18-án megmutatjuk Neked.

Kattints ide a részletekért!