Használtad már otthon az EFT –t? Szeretnél vele több eredményt elérni?

 

Feszültségoldás és stressz csökkentés otthon a negatív érzések ellen

 Használtad már otthon az EFT –t? Kipróbáltad már kisebb (vagy akár nagyobb) problémáidra?

Esetleg ismered már, csak néha nem jut eszedbe alkalmazni, amikor épp felmerül egy problémád?

Vagy néha úgy érzed, neked ez nem működik?

Az Érzelmi Felszabadítás Technikája (vagy rövidebb nevén: EFT) kiválóan alkalmas arra, hogy otthon is segítsünk magunkon vele. Könnyen szabadulhatunk meg a segítségével a napi feszültségeinktől, a stressztől, a negatív érzésektől.

Az EFT használata során gyengéden kopogtatunk pontokon az arcon, és a testen, miközben speciális kifejezéseket mondunk a negatív érzéseinkről, és élményeinkről. Ez segít a szervezetnek, hogy az adott negatív érzéssel kapcsolatban ismét egyensúlyba kerülhessen.

Részletesebb leírást az EFT –ről, és alkalmazásának módjáról itt találsz:

Érzelmi Felszabadulás Minden Napra

vagy itt:

Mi az EFT?

Az EFT –vel könnyen lehet másoknak is segíteni. Igazán tartós, és hatásos eredmények azonban akkor érhetőek el, ha a problémával rendelkezők magukon is kopogtatnak otthon két segítségnyújtási alkalom között. A klienseim is arra szoktam biztatni, hogy otthon is kopogtassanak, és lehetőleg minél több alkalommal, kerítsenek rá sort.

Ők azonban gyakran félnek ettől, vagy összezavarodnak. Attól félnek, hogy valamit elrontanak, vagy nem fog nélkülem az EFT működni náluk. Nem fognak tudni olyan szavakat, és kifejezéseket találni, amilyeneket velem együtt mondanak egy-egy foglalkozás során.

Lehet, hogy ez részben igaz is: nem olyan mondatokat, és kifejezéseket fognak használni, mint ahogy abban egy kívülálló, más tapasztalattal, más rálátással segíteni tud. De: az EFT így is működni fog. És mivel mindig benne vannak éppen az adott érzésben, a megfogalmazás kifejezéseit sem ronthatják el igazán.

Sőt, még akkor is nagy eredményeket lehet elérni az EFT segítségével, ha én tudom, hogy az illető nem fogja tökéletesen alkalmazni az Érzelmi Felszabadítás Technikáját.

Az Érzelmi Felszabadítás Technikája használata otthon
Az Érzelmi Felszabadítás Technikája használata otthon

Öt tipp az öngyógyításra az Érzelmi Felszabadítás Technikájával, vagy más néven EFT –vel

Adok néhány ötletet, és tippet, hogyan alkalmazhatod az EFT –t, mikor éppen nincs külső segítséged.

Itt találsz részletes leírást az EFT –ről,

vagy itt tanulhatod meg velünk alaposabban egy hétvége alatt.

1. Milyen problémánál kezdjem el a kopogtatást?

Alkalmazd ezt a szabályt, amikor szeretnéd kitalálni, hogy hol is kezd el.

Ha fizikai problémád van, akkor próbálj a hozzá kapcsolódó érzéseidre (is) fókuszálni.

Például: Ha fáj a gyomrod, akkor a kopogtatás során arra is kopogtass, ami ezt a gyomorfájdalmadat a legjobban leírja: dühös, szomorú vagyok, nem tudom megemészteni azt, hogy…

Ha érzelmi problémád van, akkor próbálj annak fizikai érzetére (is) kopogtatni.

Például: Ha ideges vagy, akkor ennek a fizikai érzetére is kopogtathatsz: „feszültség a mellkasomban”, vagy „kő a gyomromban”.

2. Nem tudsz „rosszat mondani” miközben az EFT –t használod

Mindig légy teljesen biztos benne (és ezt nem lehet eleget hangsúlyozni), hogy nem tudod a „rossz dolgot” mondani, amíg a problémádra fókuszálsz.

Az egész EFT sikerességének kulcsa abban rejlik, hogy mennyire mélyen, és a lehető legőszintébben tudsz a valódi érzelmeidbe belemerülni a megoldandó problémáddal kapcsolatban.

Ezért a trükk az, hogy olyan szavakat, emlékeztető kifejezéseket használj, amelyek kapcsolatban tartanak azzal az érzéssel, amelyre éppen kopogtatsz.

Így egyszerűen nem fogod tudni a „rossz” szavakat használni, még akkor sem, ha az adott témával kapcsolatban „be akarnád csapni magad”.

3. Mikor használhatod a pozitív kifejezéseket?

Ne mondj pozitív mondatokat, és kifejezéseket, amíg a kopogtatás utolsó pontjaihoz, vagy az utolsó körökhöz nem érsz.

Ahhoz, hogy valóban „kikopogtass” egy problémát, ismét egyensúlyba kell hoznod a szervezeted az adott negatív érzéssel kapcsolatban.

Ha túl hamar kezdesz a pozitív mondatok kopogtatásába, akkor becsapod magad, még mielőtt tényleg kitakarítottad volna a negatív érzéseid. Addig kopogtass a negatív érzésekre, amíg már nincs jelentősége, vagy több töltése számodra.

Ezután kopogtathatsz néhány kör pozitív megerősítést a probléma feloldásának lezárásaként.

4. Próbálj a problémádhoz kapcsolódó metafórákat találni.

Gondolkodj el azon, vajon mire emlékeztet Téged az adott problémád?

És utána erre a metafórára kopogtass.

A testünk tünetek formájában beszél hozzánk, és gyakran megfejthetjük ezeket a kódokat, ha odafigyelünk arra, mit is akar üzenni nekünk egy-egy tünet.

Például: Ez a torokfájás arra emlékeztet, mennyire nehéz volt annak idején „felemelni a hangod magadért” a szüleiddel szemben? Akkor próbálj erre kopogtatni: „felemelem a hangom magamért”, aztán figyeld, hogyan változik a torokfájásod.

5. Ha elakadsz, ne add fel, tarts ki!

Van olyan, hogy nem azonnal érzünk változást egy adott problémánkkal kapcsolatban.

De a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ha úgy döntesz: az EFT Neked nem működik. És abbahagyod.

Olyan nincs, hogy elakadsz egy időre, és egyáltalán semmilyen változást nem fogsz észlelni.

Ha nem oldódik meg a problémád egy éjszaka alatt, vagy nem „elég gyorsan” oldódik meg, folytasd a kopogtatást!

Mivel ez a módszer arra való, hogy mozgásba hozzuk az elakadt energiáinkat, az is hatásos lehet, ha átülsz egy másik helyre, sétálsz egyet kint, végzel néhány nyújtó gyakorlatot, vagy néhány energia gyakorlatot, vizet iszol, egy későbbi időpontban folytatod a kopogtatást, amikor épp jobb állapotban vagy hozzá, vagy több időd van.

Ezek mind segítenek abban, hogy gyorsabban el tudjuk engedni az éppen zavaró negatív érzéseket az életünkből, és könnyebben kerüljünk a saját életünk pozitív helyeire.

Szóval: mikor kezded a kopogtatást, hogy egyre több rossz érzésedtől megszabadulhass, és végre azt az életet éld, amit igazán szeretnél? :-)