5 szó, amitől szabadulj meg minél hamarabb az érzelmi egészséged érdekében!

 

Gondoltál már rá, hogy hogyan befolyásolja az életed a belső kommunikáció?

Mindig figyelj oda rá, és emlékeztesd magad, hogy mit mondasz magadnak, milyen belső monológot folytatsz, mert Te vagy az, aki „mindig figyelsz”.

A saját belső beszéded minősége óriási különbségeket eredményez abban, hogy milyen észleléseid és tapasztalataid lesznek. De ugyanilyen nagy jelentősége van annak is, hogy milyen nyelvet használsz, amikor másoknak mesélsz ezekről a tapasztalataidról.

Ha bizonyos szavakat kihagyunk a szótárunkból, vagy legalább igyekszünk tudatosan nem használni, az megváltoztatja a teljes energia áramlásunkat, az egészségünket, és akár az egész életünket is.

Próbáld ki, mi történik, ha kihagyod a következő szavakat, kifejezéseket a szótáradból:

1. Annyi dolgom van

„Sok dolgom van, elfoglalt vagyok, semmire nincs időm.”

Hányan is vagyunk, akik állandóan ezt hajtogatjuk magunknak?

A munka: függőség.

A mi társadalmunk büszke arra, amikor „sok dolga van”.

Ez azt jelenti, hogy mindig mozgunk, csinálunk valamit, mindig „hasznosak” akarunk lenni. Aztán meg csodálkozunk, hogy annyira gyakori a munkahelyi stressz.

De biztos, hogy mindig „tenni kell valamit”, hogy történjenek a dolgok? Annyira sok élmény, izgalom, érzés, tapasztalás van abban is, ha csak hagyjuk magunkat sodorni az áramlással, és egyszerűen csak jelen vagyunk. Nem akarunk mindig tenni is valamit.

A „dolgom van”, „elfoglalt vagyok” kifejezéseket annyira elcsépeltük, és sokat használtuk már. Ráadásul egyfajta tiszteletet is várunk a másiktól, mikor ezeket a kifejezéseket használjuk. Hiszen büszkék vagyunk rá: „mi tényleg mindent megtettünk, amit csak lehetett”. De szeretjük kifogásnak is használni, vagy túlzottan előtérbe helyezni.

A „túl elfoglalt vagyok ahhoz, hogy…” kifejezés valójában azt jelenti: nincs választási lehetőségem. Mert a feladatokat meg kell csinálni. A kötelességeket el kell végezni. Valakinek meg kell tenni. És kinek másnak, ha nem nekem?

De ez nem igaz.

Mi lenne, ha mától sosem lennél „túl elfoglalt” ahhoz, hogy az igazán fontos dolgokkal foglalkozz?

Mondj búcsút annak, hogy egyszerűen csak „túl elfoglalt vagy ahhoz, hogy…”.

2. Túlterhelt vagyok

„Betemet, vagy megfullaszt a sok kötelesség. Ezt vagy legyőzöm, vagy ő győz le engem. Már állandóan fáradt vagyok miattuk.”

Hát ez a kifejezés sem túl „előnyös”, nem?

De mi történik veled, ha egész nap azt mondogatod magadnak, hogy ezek a feladatok egyszer megfullasztanak, vagy eltemetnek? Jót teszel ezzel magadnak?

Mi lenne, ha mostantól egyszerűen csak úgy gondolnál a feladataidra, hogy egy egész hosszú, és izgalmas listád van mindarról, amiben hálával részt vehetsz?

Hogy ez lehetetlen? A kötelesség az kötelesség, és nem lehet élvezni, izgalmasnak találni, vagy hálával lenni a feladatok iránt?

Mi lenne, ha adnál egy esélyt mégis magadnak? Hátha valami mégis megváltozna…

3. Szorongás, aggodalom, állandóan félek valamitől

A szorongás az a kényelmetlen érzés, amit legfőképpen valamilyen közelgő esemény miatt érzünk, amelynek az eredményében, kimenetelében bizonytalanok vagyunk.

A szorongás szó nem igazán fejezi ki azt az érzést, amit valójában ilyenkor érzünk. Mert sosem „szorongunk” csak úgy általánosságban, hanem egészen konkrét dolgoktól félünk. Csak nem mindig vagyunk tudatában ennek. A szorongás az valami olyasmi (kifejezésként, és nem érzésként), ami eltakarja előlünk a konkrét, valódi félelmünket.

Ezért ha szorongsz, első lépésként mindig érdemes tudatosítani magadban:

„Most félek valamitől, csak még nem tudom pontosan, tudatosan, hogy mitől. Előbb-utóbb úgyis kiderül.”

4. Krónikus

A krónikus azt jelenti, hogy valami régóta fennáll, vagy folyamatosan gyógyuló félben van.

Vannak betegségek (de akár negatív érzések is), amik krónikusan fennállnak. Mindig jelen vannak, vagy állandóan visszatérnek. Nem tudunk mellettük csak úgy elsétálni.

Azaz szinte folyamatosan foglalkoznunk kell velük, miközben nem igazán hisszük el, hogy valaha is megszabadulhatunk tőlük. Ezek a krónikus (visszatérő, vagy folyamatosan fennálló) betegségek.

De ezeket részben a hiedelmeink tartják fenn. Az a hiedelem, hogy ez, vagy az a fájdalom, testi tünet, vagy probléma már olyan régóta fennáll, hogy el se hiszem, hogy valaha is meggyógyulhat, vagy valami megváltozhat vele kapcsolatban.

De (és ez nagyon fontos), még a hiedelmeink is változhatnak!

A régi, nem hasznos hiedelmeink helyett építhetünk be új, és hasznos hiedelmeket is.

Vannak krónikus betegségek, fájdalmak, vagy más érzelmek, amelyeken lehet enyhíteni, és megszüntetni az EFT segítségével. Az 1. szintű EFT tanfolyam egyik fontos témája ez. (Ha tudni szeretnéd, milyen témákkal foglalkozunk az 1. szintű EFT tanfolyamon, akkor ide kattintva megnézheted.)

De ha valamit „krónikusnak” nevezünk, akkor azzal azt is sugalljuk magunknak, hogy ha hiszünk is a gyógyulásban, az akkor is inkább később fog bekövetkezni, mint hamarabb.

Szabadulj meg a negatív érzésektől az EFT tanfolyam segítségével!
Szabadulj meg a negatív érzésektől az EFT tanfolyam segítségével!

5. Kell, muszáj

Ezeket a szavakat akkor használjuk, ha valakinek jelezni akarjuk a kötelességeit, feladatait, vagy az elvégzett feladata pontosságát, és minőségét,  főleg olyan helyzetekben, amikor megkritizáljuk azt, amit tett.

Ezek a legjobb szavak arra, hogy valakit megakadályozzunk abban, amit éppen tesz. Ez igaz magunkra, és másokra egyaránt.

Főleg a szabad energiaáramlást akadályozzuk meg vele sikeresen a szervezetünkben.

Ezek a szavak mindig a hibára figyelmeztetnek.

Sőt, eleve azt feltételezik, hogy hibát követtél el, ami miatt szégyenkezned kell!

Mi lenne, ha ezentúl a „kell, és muszáj”, vagy a „meg kellett volna tennem” helyett azt használnád a belső monológjaidban, hogy „megtehetem”, vagy képes vagyok rá.

Ezzel választási lehetőséget biztosíthatsz magadnak. Könnyebb megbocsátónak lenned magaddal, amikor nem azt figyeled, hogy mi nem sikerült olyan jól, hanem azt, hogy milyen választási lehetőségeid vannak.

 

  • És hogy miért változik meg más szavak használatától az energiaáramlásod?
  • Miért van ekkora ereje, és hatalma a használt szavaidnak?
  • Hogyan tudod őket hatékonyabb pozitív kifejezésekre, gondolatokra, és érzésekre cserélni?
  • Miért fogod ezektől jobban érezni magad?
  • A hétvégi tanfolyamon megtudhatod, eláruljuk. (Nem, nem a pozitív gondolkodás a titok nyitja, hanem valami egészen más.).
  • Érdekel?

Itt tudsz jelentkezni a hétvégi (2013.október 12-13.) 1. szintű EFT tanfolyamra.

És itt tudhatsz meg többet az 1. és 2. szintű EFT tanfolyamokról, a trénerekről, időpontokról, és helyszínekről.