Én irányítom a stresszt, vagy a stressz irányít engem?

 

 A stressz: külső adottság, vagy belső válasz?

Ezen a kérdésen ritkán szoktunk gondolkodni. Mert a stressz általában külső inger, amire belső választ adunk. Gondolhatunk tehát úgy rá, hogy a stressz tényezők, a külső adottságok irányítanak minket, mi nem tehetünk ellene semmit.
Azaz: a munkahelyi, otthoni feszültség befolyásolja, hogy éppen milyen magas a stressz szintünk.

De vajon: akarjuk-e hagyni, hogy ezek a stressz tényezők átvegyék az életünk felett az irányítást?

A stressz tényezők irányítsák az életünket, ahelyett, hogy mi határoznánk meg, milyen mértékben hagyjuk, hogy hassanak ránk a külső környezetből érkező stressz ingerek?

Nem lenne jobb, ha képesek lennénk higgadtan, és nyugodtan elsétálni azok mellett a helyzetek mellett, amelyek ma még jelentős feszültséget, idegeskedést, szorongást, vagy dühöt okoznak?

 

A stressz irányítja az életem?

 

Ezentúl stressz, vagy feszültségoldás? Melyiket válasszam?

Mi lenne, ha egyszer csak azt tudnánk mondani, hogy az a helyzet, ami eddig olyan komoly stresszt okozott, már nem érdekel? Már nem érint meg, és nem okoz kisebb fajta feszültséget sem?

Nem lenne könnyebb a mindennapi életünk? A feladataink elvégzése? Az, ahogy a gyermekünkhöz, és a párunkhoz viszonyulunk, mert már nem idegeskedünk annyit?

Persze a mai világban nem könnyű ezt megtenni. Sőt, egyre nehezebb. Mintha minden arról szólna, hogyan zökkenjünk ki minél gyorsabban a nehezen megtalált egyensúlyunkból. És mikor valamilyen ok miatt kizökkenünk, gyakran észre sem vesszük.

Egyre nehezebb letenni, elengedni, feloldani a stresszt, és megtalálni a saját egyensúlyunkat.

De ezt a jelenséget akár felfoghatjuk úgy is, hogy egyre nagyobb a kihívás, hogy minden külső nehézség ellenére mégis a feszültségoldás mellett tegyük le a voksunkat.

És egyre gyakrabban, és egyre hosszabban meg tudjunk maradni a belső egyensúly állapotában.

Figyelmeztető jelek, hogy egyre nagyobb szükséged lehet a feszültségoldásra

  • Vannak, akiket a saját egészségi állapotuk figyelmeztet erre.
  • Vannak, akiket a munkahelyi problémáik, vagy az anyagi gondok.
  • Vannak, akiket a párkapcsolat zötykölődése.
  • Vannak, akiknél a gyerekekkel akadnak komolyabb gondok, amelyek a lelassulásra, és higgadtságra kényszerítenek.

Egy biztos: mindenkinek az életében megjelennek ezek a figyelmeztető jelek.

Érdemes rájuk odafigyelni, mert egyre gyakrabban a stressz megfelelő, helyes kezelésére figyelmeztetnek.

A következő kérdések arra segítenek rávilágítani, hogy képes vagy-e kiélezett helyzetekben az érzelmeiden uralkodni, vagy inkább az érzelmeid uralkodnak rajtad. Minél jobban tudod magadban kezelni a negatív érzéseket, annál könnyebb lesz kezelned a stresszt is.

  • Ha izgatott vagy, tudod, mennyi időre van szükséged, míg lenyugszol, és újra egyenesbe jössz?
  • Könnyen el tudod engedni a dühödet?
  • Tudsz kérni a környezetedtől, hogy segítsenek neked lehiggadni, és abban, hogy jobban érezd magad?
  • Gyakran vagy ideges, és rossz hangulatban?
  • Képes vagy észrevenni, mikor mások rosszul érzik magukat?
  • Ha kimerült az energiád, tudod, hogyan töltsd fel újra?

 

Ismersz, és szoktál használni olyan stressz kezelési módszereket, amelyek segítenek Neked a mindennapokat könnyebbé varázsolni?

Ha szeretnél egy igazán hatékony feszültségoldási és stressz kezelési technikát megismerni, és az életed részévé tenni, akkor az Anyamentő Egyéni Foglalkozásokon tudok Neked segíteni ebben.

 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek