Lehetnél boldogabb anya is?

 

De mi a boldogság?

A boldogság több mint egyszerűen „csak az a mosolygós érzés”.
A boldogság az, amikor úgy érezzük, valami nálunk nagyobbhoz tudunk csatlakozni. Ha az emberek valami náluk nagyobbat szolgálhatnak, azt úgy szokták leírni, hogy ilyenkor az életük megtelik tartalommal.

„Értelmes életet élnek.”

Nem a mosolygós arc számít, hanem az, hogyha befejezted, amit csináltál, újra megtennéd-e ugyanazt.

Ha igen: az a boldogság.

Ha szükség van Rád, az nagyszerű érzés. Olyan, mintha a tízszeresét kapnád vissza annak, mint amit beleadtál.

Valószínűleg gyerekünk sem csak azért van, hogy „boldoggá tegyen minket”.

A megszületésükkel a lelkünk egy olyan részét nyitják meg, amiről korábban fogalmunk sem volt, hogy létezik.

Lehetnél boldogabb anya is?

A boldogság elérésének lépései

1. Elhiszem, hogy elég jó anya vagyok

Az első lépés ahhoz, hogy valóban boldogabb anya légy az, ha értékeled azt, ami csinálsz.

Ha azt érzed, fontos, amit teszel.

A következő lépés, ha olyan módszereket találsz, amivel jobban tudod mindezt élvezni is.

Ezzel nemcsak jót teszel magadnak, de sokkal hatékonyabb is lehetsz anyaként.

Ha azon törjük a fejünket, hogyan találjunk a necces helyzetekre humoros, vagy kreatív megoldásokat, akkor mi is nyugodtabbak maradunk, és a gyerekek is jobban fogják értékelni a hozzáállásunkat.

2. Elismerem, amikor fáradt vagyok

Ha felhagysz azzal az elvárásoddal, hogy anyaként mindig az a bizonyos szeretetteljes, gondoskodó érzés hajtson, az élet szinte azonnal könnyebbé válik.

Már az is sokat segít, ha elismered, hogy rendben van, ha néha frusztrált, dühös, fáradt, vagy érzékeny vagy. Neked is jogod van néha így érezni, ettől még nem válsz rossz szülővé.

3. Elegendő pihentető alvás jut nekem is

Mindannyian tudjuk, hogy pénzen nem lehet boldogságot venni. De tudod, hogy egy kiadós éjszakai alvás mennyivel inkább hozzájárulhat a boldogságodhoz?

Gondolkodj el rajta, tudod-e úgy szervezni az életed, hogy hetente legalább kétszer, vagy háromszor 1-2 órával több alvás jusson Neked is?

Van-e olyan, amit más is meg tudna csinálni helyetted, míg te alszol?

Van-e olyan tevékenység, amit abszolút feleslegesnek érzel, és csak azért csinálod, mert KELL, mert úgy szokták?

Az ilyeneket sürgősen hagyd el, és csak akkor nyúlj hozzá, ha már nagyon a körmödre akar égni!

Van-e olyan, amit, ha később csinálsz meg sem történik baj?

Hidd el: kipihenten még a stresszes helyzetekhez is több humorod, és türelmed lesz.

4. Mi a fontossági sorrend?

Ha egy nap több olyan dolgot is végzel, amit szeretsz csinálni, az sokkal pozitívabbá teszi a napod.

A boldogságod szempontjából az számít, mivel töltöd az idődet, nem az, mire költöd a pénzed.

Például biztos, hogy neked kell a ház összes részét egyedül kitakarítanod, vagy megengedheted magadnak, hogy takarítónőt fogadj?

Vagy megengedheted a családtagjaidnak, hogy hatékonyan besegítsenek ők is?

Együtt az idő töredéke alatt el lehet készülni a házimunkákkal. Ráadásul a gyerekek is hozzájárulhatnak a család életéhez.

És egyébként pedig: valóban olyan fontos, hogy a ház minden szöglete csillogjon-villogjon?

5. Élvezem a flow állapotát!

Amikor a „flow” állapotába kerülünk, az idő lelassul körülöttünk, mert azzal foglalkozunk, amit szeretünk csinálni.

Azok az emberek, akik megélhetik az elkötelezettségnek ezt a szintjét, boldogabbak, mint azok, akiknek ritkán adatik rá lehetőségük.

Mégis van egy fantasztikus mestered, aki nap, mint nap taníthat arra, hogyan éld át minél gyakrabban ezt az állapotot. A mestered: a saját gyermeked.

6. A boldogság egyik titka: értékelem a jelen pillanatot

Nagyon jó módszer a pozitív érzések felébresztésére, ha megbecsüljük az adott pillanatot.

Jelölj ki minden nap olyan, két-három perces tevékenységet, amellyel „meg tudod fűszerezni” a napjaid.

Például reggel ahelyett, hogy megpróbálsz tíz dolgot csinálni egyszerre, egyszerűen csak bambulj kifelé az ablakon, miközben a kávédat szürcsölöd (szigorúan tilos ezekben a pillanatokban az előtted álló napi feladataidra gondolnod!), és hagyd, hogy a gyerekek közben egy könyvet nézegessenek, vagy reggelizzenek (ami nekik is az aznapi „fűszerezési” adagjuk lehet)!

Figyeld meg, mi történik! Ezek a pillanatok aligha fogják megváltoztatni az életed. De valószínűleg sokkal nyugodtabban indulhat a napod.

Vagy azt is megteheted, hogy minden órában tíz másodpercet töltesz azzal, hogy kívülről, „egy magasabb helyről” megszemléled magad, és azt, amivel éppen foglalkozol.

Közben pedig hálás lehetsz mindazokért a dolgokért, amelyek jók az életedben (például a gyermekeidért). Ez segít újra kapcsolatba kerülnöd mindazzal, ami fontos számodra. És ez szintén meghosszabbíthatja a boldogsággal töltött perceid számát.

7. Hosszú távra tervezek

Az is javíthat a hozzáállásunkon, ha „látjuk a jövőt”. Így valószínű több türelmünk lesz, és jobban meg fogjuk becsülni az adott pillanatot.

  • Hiszen meddig fog akarni a gyerekünk az ölünkbe ülni?
  • És mikor fogja megtenni, ha nekünk ezekben a pillanatokban éppen halaszthatatlan mosogatnivalónk, vagy elvégzendő munkahelyi feladatunk van?
  • Gondolj bele, milyen lenne az életed a gyerekeid nélkül?

Nehéz munkát vállaltál, az biztos, és nem mindig fáklyás menet a gyermeknevelés. Gyakran nem az. De ha egy lépést hátrébb lépsz, és megnézed, milyen lenne az életed nélkülük, vagy a velük járó gondok nélkül… nem biztos, hogy újra a régi életedet választanád… Jól gondolom?

 

Szerinted lehetsz boldogabb anya, boldogabb ember, csak úgy egyszerűen, belülről fakadóan, függetlenül attól, hogy ebben a külső körülmények befolyásolnak-e?

Ezek a cikkek is érdekelhetnek