Hogyan állapíthatod meg a saját stressz szinted?

 

 

Az “Én irányítom a stresszt, vagy a stressz irányít engem?” című cikkben arról volt szó, mennyire fontos, hogy észrevegyük, amikor a stressz átveszi az irányítást az életünk felett, és mi nem tudjuk megfelelő mértékben kordában tartani. Nem tudjuk kezelni. Vagy éppen már annyira hozzászoktunk, hogy észre sem vesszük a jelenlétét.
Itt egy egyszerű teszt, hogy hogyan állapíthatod meg a stressz szinted. Ezt a tesztet akár havonta is elvégezheted, hogy leteszteld magad, mennyire változik a stressz az életedben bizonyos időszakokban, vagy időszakokon belül.

 

Mennyire vagy stresszes, vagy túlterhelt?

1. Határozd meg, milyen erős a stressz szinted most (1-5-ig)

(1-es a leggyengébb, és 5-ös a legerősebb. 1-5-ig adj rá pontszámot.)

1

2

3

4

5

 

2. Az elmúlt hónapban hányszor érezted ugyanilyen intenzívnek a stressz szinted?

 

Soha1 pont
Ritkán2 pont
Többször előfordult3 pont
Gyakran4 pont
Nagyon gyakran5 pont

 

3. Az elmúlt hónapban milyen gyakran érezted magad biztosnak, hogy meg tudod oldani a személyes problémáid?

 

Soha5 pont
Ritkán4 pont
Többször előfordult3 pont
Gyakran2 pont
Nagyon gyakran1 pont

 

4. Az elmúlt hónapban hányszor érezted úgy, hogy a dolgok úgy alakulnak, ahogy Te szeretnéd?

 

Soha5 pont
Ritkán4 pont
Többször előfordult3 pont
Gyakran2 pont
Nagyon gyakran1 pont

 

5. Az elmúlt hónapban hányszor érezted azt, hogy a nehézségek annyira elborítanak, hogy nem fogsz tudni velük megbirkózni?

 

Soha1 pont
Ritkán2 pont
Többször előfordult3 pont
Gyakran4 pont
Nagyon gyakran5 pont

 

6. Annyira szomorúnak, vagy túlterheltnek érzed magad, hogy úgy érzed, nehezen teljesítesz a munkahelyeden, vagy a magánéletedben?

 

Igen1 pont
Nem0 pont

 

A válaszaid alapján a stressz szinted:

Alacsony stressz szint: 1-9 pont között

Az alacsony stressz szint az egészségesebb életet, kevesebb fáradtságot, és több békességet támogatja. Ha ez az érték jött ki, akkor érdemes arra törekedned, hogy fenntartsd ezt a szintet. Gyakorold továbbra is a számodra működő stressz kezelési, feszültségoldási technikákat. De közben figyelj minden jelre, és tünetre, amely növelhet a stressz szinteden. Ha több stressz, feszült helyzet merül fel az életedben, érdemes először a feszültség forrásokat meghatározni (akár külső, akár belső feszültség forrásokról van szó). Ezután pedig a már jól bevált stressz kezelési technikáiddal csökkenthetsz rajtuk (zene, jóga, meditáció, masszázs).

 

Közepes stressz szint: 10-18 pont között

Idővel még az enyhe stressz is okozhat komolyabb egészségügyi károkat. Lehetnek következményei. Ezért fontos már most foglalkozni a stressz kezelésének módjaival.

Érdemes azokkal a stressz forrásokkal kezdeni, amelyeket meg tudsz határozni. Amelyek komoly feszültséget, félelmet jelentenek már most is. Vagy irreális elvárásokkal találkozol (ez lehet a sajátod, de másé is).

Ha sikerült meghatározni a legfontosabb feszültség forrásokat, akkor kezdj el hatásos stressz kezelési technikákat, módszereket keresni, amelyek hosszú távon segíteni fognak a lelki, fizikai, és érzelmi egészséged fenntartásában, megtartásában.

Ezek közül a módszerek közül az egyik leghatásosabb stressz kezelési, feszültségoldási technika az EFT (Érzelmi Felszabadítás Technikája).

Itt találsz egy rövid leírást róla: Érzelmi Felszabadulás Minden Napra

A stressz kezelési technikák alkalmazása mellett pedig érdemes megtanulni nemet mondani bizonyos feladatokra. Nem szükséges, hogy mindent Te csinálj meg egyedül.

 

Magas stressz szint: 19-26 pont között

Ha ez a magas pontszám jött ki, akkor érdemes minél hamarabb belevágni a stressz kezelési technikák elsajátításának módjaiba, mert nagy a kockázata annak, hogy később komolyabb egészségügyi problémákkal kell majd szembenézned

Ezek közül a módszerek közül az egyik leghatásosabb stressz kezelési, feszültségoldási technika az EFT (Érzelmi Felszabadítás Technikája).

Itt találsz egy rövid leírást róla: Érzelmi Felszabadulás Minden Napra

 

Minél később tanulod meg a stressz, és az érzelmeid helyes kezelési módjait, annál nagyobb árat fizethetsz érte. A saját érdeked, hogy ne halogasd túlságosan a megfelelő stressz kezelés elsajátítását.

Ha úgy érzed, hogy ennél több segítségre van szükséged, hogy kezelni tudd az életedben fellépő stresszt, és feszültséget, akkor itt tudok Neked segíteni.

 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek