Honnan tudjuk, hogy azt az életet éljük-e, amit igazán szeretnénk?

 

Vajon a személyes céljaid megvalósítása a mindennapjaid része-e, vagy csak sodródsz az árral?

Egyáltalán nem mindegy, hogy a személyes céljaid elérése része-e az életednek, vagy inkább csak megpróbálsz minden napot a lehető legjobban túlélni. Elégedett vagy-e azzal, ahol most tartasz, vagy csak vonszolod magad keresztül az életen?
Nem mindegy, hogy a gyerekeid mellett teljes értékű, boldog, és elég jó anyaként helyt tudsz-e állni, vagy lélekben “mindig valahol másutt” vagy, és nem tudsz igazán arra figyelni, és energiát fordítani, ami éppen most történik Veled, és velük.
A következő kérdések abban segíthetnek, hogy el tudd dönteni, vajon azt az életet éled-e, amit szeretnél, a személyes céljaid is hangsúlyt kapnak az életedben, vagy vannak olyan területek, amin szívesen változtatnál.
Ezek a kérdések megvilágíthatják, hogy a saját középpontodból kiindulva cselekszel, és döntesz-e, vagy hagyod, hogy mások gondolatai, elgondolásai, elvárásai irányítsák az életed egy olyan irányba, amivel esetleg nem teljesen értesz egyet, de valamilyen okból mégis hagyod magad sodródni.
Azokat a dolgokat teszed-e, amiket szeretsz, és hogyan viszonyulsz azokhoz a dolgokhoz, amiket nem szeretsz?

1. lépés: A tudatosság és odafigyelés kérdései

Minden változás tudatossággal, és koncentrált odafigyeléssel kezdődik. Ez az az állapot, amelyben teljesen éber vagy a saját és a környezeted dolgaira. Amikor teljesen és tökéletesen odafigyelsz a saját élethelyzeteidre, lehetőséged van:

  • Megfigyelni a gondolataid, érzéseid, szavaid, és tetteid.
  • Azonosítani a hozzáállásod, és a hiedelmeid.
  • Meghatározni, hogy a legfontosabb gondolataid vajon támogatják-e az álmaid, és személyes céljaid.

Mi történik veled éppen most, ebben a pillanatban?

  • Mit látsz? Hallasz? Érzel?
  • Milyen gondolataid vannak éppen most?
  • Milyen mondatokat mondasz magadnak? Milyen a belső párbeszéded? Mindig megfigyelheted, hogy milyen agyi idegpályáid dolgoznak éppen, ha a saját belső párbeszédedre figyelsz.

Gyakran teszel fel magadnak ilyen kérdéseket?

  • Jó helyen vagyok most?
  • Szeretek azokkal lenni, akik körülvesznek?
  • Szeretem azt csinálni, amivel éppen foglalkozom?
  • Vagy mindig csak álmodozom valamiről?
  • Mi lenne, ha valami mást csinálnék?
  • Mi lenne, ha valamit másképp csinálnék?
  • Mi lenne, ha valahol máshol lennék?
  • Mi lenne, ha másokkal?
  • Mi lett volna, ha az életem egy bizonyos pontján másképp döntök?
  • Mi lett volna, ha „akkor, és ott” lett volna bátorságom bizonyos dolgokat meglépni? („Bárcsak a Hufnágel Pistihez mentem volna feleségül.”)

Ha gyakran előfordul veled ilyesmi, akkor érdemes megvizsgálni azt is:

Mi az, ami pontosan hiányzik (érzelem, életminőség)?

Mert nem biztos, hogy a személyeket, a helyeket, vagy a munkát kell lecserélni. Lehet, hogy csak nézőpontot kell változtatni.

2. lépés: A választás és döntés kérdései

Választás az, amikor döntést hozol valamiről. Tudatosan megválasztod azokat a gondolataidat és érzéseidet, amelyek az egészséges viselkedésed, a személyes céljaid, és az álmaid támogatják. Ilyenkor:

  • Felelősséget vállalhatsz a gondolataidért,
  • Tudatos döntéseket hozhatsz, amelyekkel a számodra kívánt eredményeket éred el,
  • Megértheted, és hatékonyan felhasználhatod a kreatív energiáidat.

Akár el is határozhatod, hogy tudatosan figyelsz a gondolataidra:

  • Válassz egy viselkedést, vagy célt, amit szeretnél elérni.
  • Készíts egy listát azokról a gondolatokról, érzésekről, szavakról, és tettekről, amelyek erősítik az elérni kívánt viselkedést, vagy személyes célt.

Az alábbi kérdések segíthetnek a lista elkészítése során:

  • Hova szeretnék eljutni? Miért? Mit várok ettől?
  • Mostantól milyen életet szeretnék élni?
  • Ebben tudom-e én irányítani az életem?
  • Akik nálam sikeresebbek, egészségesebbek, boldogabbak, mit csinálnak másként?
  • Mi a legfontosabb számomra az életben?
  • Mi az, amit igazán szeretek csinálni?
  • Mi volt a gyerekkori álmom? Ez miért nem valósult még meg?
  • Mivel tudtam ilyen sikeresen megakadályozni, hogy sikeres legyek az életben?
  • Kész vagyok-e magamat egyszer s mindenkorra elkötelezni egy személyes cél mellett?
  • Képes vagyok-e a nehézségekben is megtalálni a pozitívumokat?
  • Vannak-e olyan személyes céljaim, mellyel mindenki nyerhet?

Legalább naponta kétszer olvasd el ezt a listát, hogy megerősítsen a személyes céljaid elérhetőségében.

Kérdések a személyes céljaid eléréséhez

 

3. lépés: A változás kérdései

A változás az a pillanat, amikor átülteted a gyakorlatba azt, amit választottál, megváltoztatod a viselkedéseddel, és céloddal kapcsolatos gondolataid, és érzéseid.

Ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek idők, amikor szembe kell nézned a félelmeiddel, a hibáiddal, a sikereiddel, vagy hogy nem fogod időnként megkérdőjelezni azt, amit már elértél. Ez inkább azt jelenti, hogy abban a pillanatban, amikor tudattalanul elkezdesz ellenállni a tudatosan eltervezett változásoknak:

  • Hamarabb észre fogod venni az érzéseidet,
  • Hamarabb azonosítod a gondolataid minőségét,
  • És hamarabb tudsz majd változtatni a gondolataidon, érzéseiden, szavaidon, és cselekedeteiden, hogy azok továbbra is támogassák a személyes céljaid.

Amikor a tudattalanod ellen akar állni a változásoknak, olvasd újra a 2. lépésben készített listát. Ezzel képes leszel magad arra késztetni, hogy újra az áhított változásokra, és személyes célokra fókuszálj.

A fenti kérdések közül melyikről érezted azt, hogy a leginkább elgondolkodtatott a személyes céljaiddal kapcsolatban?

Ha szeretnél segítséget kapni a személyes céljaid eléréséhez, és megtalálásához, akkor az Anyamentő Egyéni Foglalkozásokon szívesen segítek Neked ebben.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek